پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند
سرخط خبرها

معاون وزیر راه: مسکن می‌سازیم نه خوابگاه| خانه‌های ویلایی با مسکن بافت‌های فرسوده تهاتر می‌شود

  • کد خبر: ۱۲۶۳۸۲
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
معاون وزیر راه: مسکن می‌سازیم نه خوابگاه| خانه‌های ویلایی با مسکن بافت‌های فرسوده تهاتر می‌شود
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اولویت وزارت راه و شهرسازی برای ساخت خانه‌های یک طبقه در کشور گفت: ساخت مسکن باهدف عزت و تکریم خانواده انجام می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان و قائم مقام وزیر در سفر به شیراز، با اشاره به وسعت استان فارس اظهار کرد: استانی با این وسعت نباید مشکل مسکن  و زمین داشته باشد.

وی با اشاره به اختیارات تفویض شده در طرح نهضت ملی مسکن  بیان کرد: اولویت وزارت راه و شهرسازی یک طبقه سازی است در بحث ساخت خانه‌های یک طبقه در مجموع هزینه پاگرد و آسانسور و سایر مشاعات کم شده و با وجود افزایش هزینه‌های زیربنایی طی محاسبه انجام شده، در مجموع هزینه‌های مردم کاهش می‌یابد.

معاون مسکن و ساختمان و قائم مقام وزیر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد افزایش فرزندآوری و پیگیری وزیر راه و شهرسازی در این باره  بیان کرد: ساخت مسکن باهدف عزت و تکریم خانواده انجام می‌شود.

وی افزود: مدیران راه و شهرسازی استان برای ساخت مسکن یک طبقه اختیار دارند و این اختیارات در شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت ابلاغ شده است و در شهرک‌های اطراف شیراز نیز پیشنهاد می‌کنیم مسکن بصورت یک طبقه ساخته شوند.

قائم مقام وزیر در مورد خود مالکی‌ها گفت: خود مردم نیز زمین دارند و می‌توانند با دریافت تسهیلات پروژه خود را تکمیل کنند.

عباسی با اشاره به جلسه شورای عالی مسکن با حضور معاون اول رئیس جمهور در مورد تامین زمین در روستا‌ها خاطرنشان کرد: در هر روستا ۵۰ الی ۱۰۰ قطعه زمین ۵۰۰ متری به طرح هادی از اراضی غیر کشاورزی الحاق شود.

وی در ادامه افزود: مکان یابی اراضی ۵۰۰ متری را بنیاد مسکن در روستا‌ها انجام دهد و برخی شرایط طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌ها برای متقاضیان برداشته شد تا از این طریق جذابیت ایجاد شود. همچنین مصوب شد در روستا‌ها به افراد مجرد به شرط تاهل و تعهد بنیاد مسکن زمین به صورت اجاره‌ای با هزینه صفر اختصاص دهد.

معاون مسکن و ساختمان تاکید کرد: در سطح استان در نقاط خاص مسکن بیش از پنچ  طبقه ساخته نشود و در هر طبقه بیش از دو واحد طراحی نشود و ساخت خانه با رویکرد مسکن خانوده انجام شود و با ایجاد پروژه‌های بزرگ مسکن ساخته شود ما خوابگاه نمی‌سازیم ما برای خانواده مسکن می‌سازیم.

وی درمورد بافت فرسوده گفت: با توجه به الحاقات مصوب شده و استفاده از ظرفیت سازمان ملی مسکن در بافت‌های فرسوده می‌توانیم مسکن یک طبقه ویلایی به صورت کلید به کلید با مسکن در بافت فرسوده تهاتر کنیم.

عباسی با اشاره به رضایت کم‌تر از پروژه‌های مسکن مهر در بخش نازک کاری پیشنهاد کرد: مردم در بحث نازک کاری خودشان بالا سر کار باشند و پروژه‌ها مردمی احداث و تکمیل شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->